Prijava na e-novice

Družabne mreže

Hitre povezave

Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.

WIGURA, Stanisław

* 9. 4. 1903, Varšava, Poljska
† 11. 9. 1932, Albersdorf, Češka Republika

konstruktor (letalo)

W. je do leta 1929 študiral na Mehanični fakulteti Visoke tehnične šole v Varšavi.
Tu sta študirali tudi njegovi študijski kolegici, Stanisława Rogalskija in Stefana →Drzewieckija, ki sta bili kasneje tudi njegovi sodelavki. Že kot študent je izdeloval prve konstrukcije potniškega letala po načrtu → Drzewieckija. Leta 1925 je skupaj z Rogalskijem izdelal svojo prvo letalo „RW-1“ v delavnicah letalskega oddelka v Varšavi. Leta 1926 so W., Rogalski in →Drzewiecki ustanovili skupno pisarno. Letalski oddelek študentskega mehaničnega kroga je leta 1928 zgradil prototip njihovega prvega športnega letala „RWD-1“, poimenovanega po inicialkah tega kroga. W. je podal tako koncept za letalo in konstrukcijske rešitve, kot tudi izračune o aerodinamičnosti in trdnosti. Leta 1930 so tri letala druge serije „RDW-2“ sodelovala na „Challenge Internationale des Avions de Tourisme“ v Berlinu. Eno leto prej so s panoramskim poletom z Varšave preko Erfurta, Pariza, Barcelone, Benetk in s poletom nazaj v Varšavo v 42 urah preleteli 5000 km in s tem učinkovito dokazali zmogljivost letala.
Sledeči model „RWD-3“ z zložljivimi krili leta 1930 ni šel v proizvodnjo. Z letali „RWD-4–7“ so na začetku 30-ih let nastali nadaljnji uspešni modeli. „RWD 5“ je veljalo kot najboljše poljsko športno letalo. Leta 1933 je Stanisław Skarżyski v modelu „RWD-5“ z poletom 3582 km brez pristanka postavil nov dolžinski rekord.
Od leta 1932 grajeno letalo „RWD-6“ je bilo posebej primerno za kratke pristajalne steze. Na Pariškem tekmovanju tega leta sta za krmilom tega letala W. in Franciszek Żwirko zmagala proti največjim evropskim konkurentom. Z letalom „RWD-7“ je bil leta 1931 s 178 km/h in poletom v višini 6023 m postavljen nov višinski in hitrostni rekord.
Šolsko letalo „RWD-8“, ki so ga uporabljali vojska in aeroklubi, je bilo W-jeva zadnja konstrukcija. 11. septembra 1932 sta W. in Franciszek Żwirko med poletom na letalsko zabavo v Prago, med močnim neurjem strmoglavila.

26. 05. 2011 - Otvoritev Znanstvene pustolovščine v Košicah

V sredo, 25. maja 2011, smo v Slovaškem tehniškem muzeju v Košicah odprli Znanstveno pustolovščino. Igra bo v Košicah dostopna do 30. Junija 2011. Namenjena je ...

Več >>

17. 05. 2011 - Nagrajenci nagradnega kviza Znanstvena pustolovščina

V ponedeljek 16. maja , smo  v prostorih Tehniškega muzeja Slovenije v Ljubljani izžrebali 10 srečnežev, ki so pri reševanju nagradnega kviza Znanstvene ...

Več >>



Izdelava spletnih strani:  Positiva