Prijava na e-novice

Družabne mreže

Hitre povezave

Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.

LEDWINKA, Hans

* 14. 2. 1878, Klosterneuburg, Avstrija
† 3. 3. 1967, München, Nemčija

konstruktor (avtomobilizem)

L. je po opravljenem ključavničarskem vajeništvu leta 1897 diplomiral na državni obrtni šoli na Dunaju in še istega leta začel opravljati prostovoljno delo v Nesseldorfski tovarni avtomobilov na Moravskem. Leta 1899 je bistveno pripomogel pri konstrukciji vozila, ki je imel pogon na vsa štiri kolesa in prenos na zobnike, leto kasneje pa je sodeloval pri konstruiranju dirkalnega avtomobila za barona Theodora von →Liebiga. Skupaj s konstruktorjema Krieblom in Struhatschekom je naredil načrt za nov sistem zavor in sodeloval pri konstrukciji avtomobila tip "B".
Leta 1902 se je pridružil dunajskemu podjetju Maxa Friedmana, vendar ga je že konec leta 1905 takratni direktor podjetja poslal v Kopřivnice. 1914 so začeli proizvajati L-ov tip "T", ki je imel zavore na vseh štirih kolesih.
Maja leta 1916 se je L. zaposlil v tovarni avtomobilov v Steyru (Avstrija), vendar ga je direktor podjetja v Kopřivnici pripeljal nazaj in mu ponudil mesto direktorja novo ustanovljene tovarne avtomobilov. Tu je L. leta 1923 narisal vozilo z dvema cilindroma »Tatra 11«, kar je bil prvi avtomobil iz Kopřivnice, ki se je uspešno prodajal. Od leta 1930-ega naprej je pri konstrukciji avtomobilov sodeloval tudi njegov najmlajši sin Erich L. (1904-1992). Sledila je sledila cela vrsta osebnih in tovornih vozil iz projektivnega biroja L., kot so na primer »Tatra 77« - prvo vozilo aerodinamične oblike na svetu, ki so ga proizvajali serijsko, in pa »Tatra 11« - težko triosno tovorno vozilo, ki je imelo pogon na vsa kolesa.
K novim sestavnim elementom L-ovih konstrukcij štejejo: samonosilna torzijsko toga karoserija, ki je imela osrednje ogrodje sestavljeno iz cevi, neodvisno vzmetenje koles pri največjem možnem znižanju ne vzmetenih elementov, aerodinamična pontonska karoserija brez stopnice, šasija z osrednjim nosilcem in zračno hlajeni več cilindrski motor.
1944 mu je Visoka tehniška šola na Dunaju podelila častni naziv doktorja tehniških znanosti. Po drugi svetovni vojni je bil L. na Češkoslovaškem obsojen in interniran. Po prestani kazni se je vrnil nazaj v Avstrijo. Kasneje je živel v Münchnu, kjer je leta 1967 tudi umrl.
Ni znano, ali je bil Joseph L. (1870-1949), ki se je leta 1897 preselil v ZDA in bil od leta 1910 do 1942 glavni konstruktor v podjetju Edwarda G. Budda, ki se je ukvarjalo z proizvodnjo karoserij, brat Hansa L.

26. 05. 2011 - Otvoritev Znanstvene pustolovščine v Košicah

V sredo, 25. maja 2011, smo v Slovaškem tehniškem muzeju v Košicah odprli Znanstveno pustolovščino. Igra bo v Košicah dostopna do 30. Junija 2011. Namenjena je ...

Več >>

17. 05. 2011 - Nagrajenci nagradnega kviza Znanstvena pustolovščina

V ponedeljek 16. maja , smo  v prostorih Tehniškega muzeja Slovenije v Ljubljani izžrebali 10 srečnežev, ki so pri reševanju nagradnega kviza Znanstvene ...

Več >>



Izdelava spletnih strani:  Positiva