JENDRASSIK, György
* 13. 5. 1888, Budimpešta, Madžarska
† 9. 2. 1954, London , Velika Britanija
inženir strojništva
J. je študiral na Fakulteti za strojništvo Tehnične univerze v Budimpešti in na Visoki tehnični šoli Berlin Charlottenburg. Naziv diplomiranega inženirja je dobil leta 1922 v Budimpešti.
Njegova poslovna pot se je začela na poskusnem oddelku →Ganzove tovarne v Budimpešti. Tu je imel nalogo izdelati dizelski motor z nižjo porabo, ki bi bil bolj obstojen kot bencinski motorji. Leta 1927 je tak dizelski motor tudi patentiral. Tudi štirivaljni motor za motorni železniški voz, ki ga je razvil leta 1928, je požel veliko uspeha in kmalu so ga prodajali po celem svetu. Različne patente →Ganz-J-ovih motorjev so kupila različna podjetja v tujini in so takšne motorje tudi proizvajala.
V nadaljevanju se je J. ukvarjal z izgradnjo plinskih turbin. Čeprav je že leta 1929 prijavil prvi patent iz tega področja, je bila prva delujoča plinska turbina s 73 kW moči in 21,2 % učinkovitim delovanjem izdelana šele leta 1938. Svoje obetavne poskuse za izdelavo velike plinske turbine za letala je moral prekiniti zaradi začetka druge svetovne vojne. Leta 1942 je J. napredoval na mesto generalnega direktorja tovarne →Ganz, istega leta pa ga je Madžarska akademija znanosti in umetnosti izvolila za svojega korespondenčnega člana. Po vojni je še naprej vodil tovarno, vendar je v strahu pred komunističnem prevzemu oblasti, ki se je zgodil leta 1947, zapustil državo in se preselil v Anglijo. Vodil je podjetje „J. Developments Ltd.“, ki ga je sam ustanovil in tam nadalje razvijal svoje izume.