Prijava na e-novice

Družabne mreže

Hitre povezave

Izvedba tega projekta je financirana s strani Evropske komisije. Vsebina je izključno odgovornost avtorja in v nobenem primeru ne predstavlja stališč Evropske komisije.

KOCJAN, Antoni

* 12. 8. 1902, Skalskie pri Krakovu , Poljska
† 13. 8. 1944, Varšava, Poljska

konstruktor (letalo)

Po končani gimnaziji v Olkuszu je K. od leta 1923 študiral na Elektrotehničnem in letalskem oddelku Varšavske tehnične fakultete. Specializiral se je za leseno tehniko pri gradnji letal.
K. je vodil delavnice letalske sekcije študentskega mehanskega kroga na visoki šoli, kjer je s pomočjo konstruktorjev Stanisławom Rogalskijem, Stanisławom Wigurajem in Jerzyjem Drzewieckijem gradil letala „RWD“. 1929 je prejel letalsko diplomo in je skupaj s Franciszek Żwirkojem leta 1931 postavil novi mednarodni višinski rekord, ki je znašal 4004 m, in ki ga je, z letalom RWD-7, izboljšal na 6023 m. V teh delavnicah sta bila leta 1928 zgrajena prva gliserja propelerskim pogonom. Od leta 1930 je konstruiral in gradil šolska jadralna letala „Czajka I in III“ in jadralno letalo „Czajka II“. Do leta 1939 je nastalo 148 takih jadralnih letal. Od 1932 so v delavnicah za jadralna letala v Varšavi, ki jih je ustanovil K. nastale nadaljnje konstrukcije: šolska jadralna letala „Wrona“ 450 komadov (1932), šolsko jadralno letalo „Komar“ v 100 primerkih (1933), šolsko jadrno letalo „Sroka“, 55 komadov (1934), akrobatsko jadralno letalo „Sokół“, 10 komadov (1935), zmogljivostno jadralno letalo „Mewa“, 5 primerkov (1936) in tri verzije jadralnega letala „Orlik“, 17 primerkov (1937).
Jadralno letalo „Orlik III“ je leta 1939 na olimpijskih igrah za jadralna letala v Rimu zasedlo drugo mesto. V ZDA je Paul McCready z jadralnim letalom „Orlik II“ 1984 z višino 9600m postavil nov višinski rekord. K. velja za pionirja gradnje motornih jadralcev. Leta 1938 je Michał Ofierski postavil nov mednarodni višinski rekord z višino 4595 m in s trajnostnim poletom 5 ur in 24 minut.
Še pred drugo svetovno vojno se je na Finskem, v Estoniji, Bolgariji in v Palestini
začelo serijsko proizvajanje njegovih jadrnih letal. Od leta 1941 do leta 1944 je K. vodil oddelek letalske industrije v pisarni drugega oddelka štaba glavnega poveljstva državne vojske.
V okviru tajne obveščevalne dejavnosti je izvedel za nemško proizvodnjo raket v Peenemündu in je med drugim posredoval tudi podatke za bombardiranje te proizvodnje. 13. avgusta 1944 so ga ustrelili nacisti.

26. 05. 2011 - Otvoritev Znanstvene pustolovščine v Košicah

V sredo, 25. maja 2011, smo v Slovaškem tehniškem muzeju v Košicah odprli Znanstveno pustolovščino. Igra bo v Košicah dostopna do 30. Junija 2011. Namenjena je ...

Več >>

17. 05. 2011 - Nagrajenci nagradnega kviza Znanstvena pustolovščina

V ponedeljek 16. maja , smo  v prostorih Tehniškega muzeja Slovenije v Ljubljani izžrebali 10 srečnežev, ki so pri reševanju nagradnega kviza Znanstvene ...

Več >>



Izdelava spletnih strani:  Positiva